Checklista inför uppdatering av CRM Online

Det här kan man som kund tänka på inför kommande uppdateringar av Microsoft Dynamics CRM Online:

  • Ta reda på när din uppdatering är schemalagd
    Microsoft informerar löpandes inför en uppdatering på en rad olika sätt. Läs mer här.
  • Ta kontakt med din Microsoft Dynamics CRM partner
    Microsoft rekommenderar att man kontaktar en CRM partner för vägledning och assistans.
  • Håll utkik efter information från Microsoft
    Utöver information om schemaläggning så skickar Microsoft även ut annan värdefull information. Användare med System Administratörsroller får anpassad information via e-mail.
  • Verifiera att systemanpassningar är kompatibla
    Se till att eventuella anpassningar är kompatibla med kommande uppdateringar med CRM Custom Code Validation Tool.
  • Skapa en utvecklingsmiljö där anpassningar kan testas
    Det är en bra idé att testa anpassningar i en så kallad Sandbox-miljö. Läs mer här.
  • Underrätta användare innan uppdateringen av CRM
    Systemet är otillgängligt under tiden som uppdateringen genomförs. Därför är det viktigt att användare av systemet på förhand känner till detta.
  • Håll utkik efter e-mail om genomförd uppdatering
    När uppdateringen är genomförd och systemet är tillgängligt igen så skickas e-mail ut till organisationen.
FacebookLinkedInGoogle+TwitterEmailDela det här inlägget

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *